teplomer web

Odbor finanční

Kontakty

Finanční odbor zajišťuje informační službu úřadu a podatelnu, zabezpečuje účetnictví a výkaznictví města a řeší financování potřeb města. Jedná se vesměs o činnost samosprávnou, tedy v samostatné působnosti obce, která je řízena rozhodnutími volených městských orgánů. Základním dokumentem pro hospodaření města je roční rozpočet příjmů a výdajů. Finanční odbor dále zajišťuje správu místních poplatků, vymáhání pokut a dalších pohledávek, a ve vymezeném rozsahu státní správu na úseku zákona č. 186/2016 Sb., o hazardních hrách.

Úsek finanční

  • zpracovává a sestavuje návrh rozpočtu města;
  • navrhuje a realizuje schválené rozpočtové opatření;
  • zabezpečuje financování odborů městského úřadu a organizací zřízených městem;
  • kontroluje dodržování rozpočtové kázně, hospodárnosti vynakládaných finančních prostředků a dodržování rozpočtové skladby;
  • eviduje došlé a vystavené faktury, provádí a kontroluje jejich úhrady;
  • účtuje o výdajích a příjmech města;
  • eviduje majetek města v účetní evidenci a účtuje o jeho pohybech;
  • zajišťuje odpisování majetku;
  • zabezpečuje agendu DPH;
  • vede hlavní příjmovou i výdajovou pokladnu města;
  • odpovídá za sestavení oficiálních finančních a účetních výkazů za město Rýmařov;
  • zpracovává finanční vypořádání dotací obdržených tzv. průtokovým způsobem prostřednictvím účtu kraje;
  • zpracovává podklady pro státní závěrečný účet;
  • organizuje a zajišťuje kompletní agendu provádění inventarizací majetků a závazků města;
  • připravuje a v součinnosti s ostatními odbory zabezpečuje přezkum hospodaření města,
  • zajišťuje zpracování příslušných daňových přiznání za město (daň z příjmu PO, DPH, daň z nemovitých věcí);
  • vede agendu místního poplatku za obecní systém odpadového hospodářství;
  • provádí evidenci psů, evidenčních známek pro psy, zabezpečuje agendu poplatků ze psů,
  • vydává povolení k umístění herního prostoru, v rámci přenesené působnosti;
  • zabezpečuje agendu místního poplatku za užívání veřejných prostranství podle příslušné obecně závazné vyhlášky.

Úsek vymáhací

  • zajišťuje kompletní evidenci, kontrolu plateb a vymáhání pohledávek (zejména dobrovolně neuhrazené pokuty uložené dle zákona o přestupcích),
  • sleduje a vymáhá veškeré ostatní předané pohledávky města po lhůtě splatnosti, provádí jejich vymáhání, kontroluje přiřazení úhrad v evidenci (především za výkony a služby města dle sjednaných smluv a vystavených faktur),
  • při vymáhání pohledávek spolupracuje s exekuční kanceláří města, podává návrhy právníkům města na právní vymáhání složitých a nedobytných pohledávek města.

Úsek podatelny, pokladny a informací

  • vede centrální evidenci příjmu, oběhu a odesílání písemností a zásilek úřadu;
  • provádí kopírovací služby pro veřejnost;
  • zabezpečuje provoz telefonní ústředny s provolbou.

Na podatelně městského úřadu lze zejména:

  • osobně podat podání;
  • učinit podle § 37 odst. 4 správního řádu ústní podání do protokolu;
  • podat písemnou žádost o poskytnutí informace podle § 13 a 14 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů;
  • vyzvednout písemné informace, poskytované městem na základě žádosti, v případě, že si žadatel požadované informace v dohodnuté době nevyzvedl na příslušném odboru.

pdfPodrobný popis činnosti odboru

Kontakt

Město Rýmařov
náměstí Míru 230/1, 795 01  Rýmařov
Telefon: 554 254 100 | tel. seznam


E-mail: podatelna@rymarov.cz
Datová schránka ID: 7zkbugk
Číslo účtu: 19-1421771/0100


IČ: 00296317
DIČ: CZ00296317

Úřední dny a hodiny

 Pondělí: 8:00 – 11:30    12:30 – 17:00
 Úterý: dle předchozí domluvy
 Středa: 8:00 – 11:30    12:30 – 17:00
 Čtvrtek: dle předchozí domluvy
 Pátek: dle předchozí domluvy
   
 Prohlášení o přístupnosti
 

  fbig 

Jednotlivá pracoviště