teplomer web

Odbor vnitřních věcí

Kontakty

Odbor vnitřních věcí v oblasti samosprávy zajišťuje provoz a údržbu budov, v nichž sídlí MěÚ Rýmařov, materiální vybavení kanceláří, správu elektronické úřední desky, evidenci ztrát a nálezů. Provádí materiálové zabezpečení městské policie, zajišťuje chod jednotek sboru dobrovolných hasičů ve městě Rýmařově a v místní části Janovice.

V oblasti státní správy vede evidenci obyvatel a ohlašovny, agendu občanských průkazů a cestovních dokladů. Zajišťuje výkon veškeré agendy na úseku matrik, sociálních pohřbů, vidimace a legalizace, průběh voleb, sčítání lidu, místní referendum, plní další úkoly dané organizačním řádem úřadu. Na úseku matriky, evidence obyvatel, občanských průkazů a cestovních dokladů státní správu ve správním obvodu obce s rozšířenou působností Rýmařov - Břidličná, Dolní Moravice, Horní Město, Jiříkov, Malá Morávka, Malá Štáhle, Rýmařov, Ryžoviště, Stará Ves, Tvrdkov a Velká Štáhle. Administrativně zajišťuje činnost komise pro občanské záležitosti.

Odbor vnitřních věcí plní úkoly na úseku krizového řízení a obrany státu, technicky zajišťuje činnost krizového štábu a bezpečnostní rady města a úkoly města vyplývající z branného zákona. Připravuje návrhy a zabezpečuje agendu přísedících okresního soudu.

Informace

  • zabezpečuje provozuschopnost městského rozhlasu a informačního systému města,
  • poskytuje a zprostředkovává úplatný dálkový přístup k údajům katastru nemovitostí.

Evidence obyvatel

  • komplexně zajišťuje agendu evidence obyvatel a ohlašovny vyplývající ze zákona o evidenci obyvatel,
  • vede evidenci ztrát a nálezů,
  • zajišťuje komplexní vedení agendy úřední desky,
  • provádí editace oprav a reklamací na úseku evidence obyvatel a volebních okrsků v Informačním systému územní identifikace a v informačním systému C227,
  • zajišťuje vyžádání změnových sestav na úseku evidence obyvatel ze základních registrů.

Agenda občanských průkazů a cestovních dokladů

  • komplexně zajišťuje agendu občanských průkazů,
  • komplexně zajišťuje agendu cestovních dokladů,
  • podle zvláštních předpisů zabezpečuje evidenci utajovaných skutečností na úseku občanských průkazů a cestovních dokladů.

Matrika

  • komplexně zajišťuje matriční agendu,
  • provádí zápisy o určení otcovství souhlasným prohlášením rodičů,
  • vykonává činnosti na úseku matrik vyplývající ze zákona o základních registrech, plní oznamovací povinnost do informačního systému evidence obyvatel Czech POINT (změny osobního stavu, změny jména a příjmení, změny pohlaví, narození, manželství, úmrtí),
  • vykonává veškeré činnosti na úseku vidimace a legalizace,
  • zpracovává statistické výkazy a zprávy o matriční činnosti,
  • administrativně a organizačně zajišťuje agendu komise pro občanské záležitosti,
  • podle zvláštních předpisů zabezpečuje evidenci utajovaných skutečností na úseku matriky,
  • zajišťuje kontaktní místo Czech POINT,
  • provádí identifikaci fyzických a právnických osob,
  • zajišťuje vypravení sociálních pohřbů a zajišťuje úhradu nákladů na vypravení pohřbu.

Správa budov

  • zajišťuje správu budov užívaných městským úřadem,
  • realizuje údržbu a jednoduché opravy v budovách městského úřadu,
  • zajišťuje materiálně technické zabezpečení městského úřadu, budovy hasičské zbrojnice na Palackého ulici a  městské policie,
  • zabezpečuje úklid budov, v nichž sídlí MěÚ,
  • řídí a koordinuje činnost správce budovy bývalého internátu střední odborné školy Prima po dobu dočasného ubytování ukrajinských uprchlíků.

Krizové řízení, ochrana obyvatelstva obrana ČR

  • plánuje, řídí, organizuje a koordinuje přípravy k ochraně obyvatelstva v působnosti obce s rozšířenou působností,
  • zabezpečuje připravenost na mimořádné události, živelní pohromy apod.,
  • zabezpečuje výkon státní správy v oblasti hospodářských opatření pro krizové stavy,
  • připravuje a koordinuje režimová opatření a zpracovává dokumentaci pro činnost pověřeného úřadu po vyhlášení stavu nebezpečí, nouzového stavu, stavu ohrožení státu nebo válečného stavu,
  • zajišťuje funkci tajemníka bezpečnostní rady a tajemníka krizového štábu obce s rozšířenou působností,
  • vede dokumentaci a písemnosti bezpečnostní rady obce s rozšířenou působností,
  • zabezpečuje připravenost územního celku na řešení krizových situací a vzájemnou součinnost základních jednotek v rámci integrovaného záchranného systému,
  • koordinuje zpracování krizového plánu obce s rozšířenou působností, ověřuje havarijní a krizovou připravenost územního celku,
  • vykonává státní správu na úseku branné povinnosti při zajišťování obrany ČR,
  • podle zvláštních předpisů zabezpečuje evidenci utajovaných skutečností, zabezpečuje zpracování objektové bezpečnosti pro utajované skutečnosti a vede evidenci písemností utajovaných skutečností.

Požární ochrana

  • zabezpečuje opravy a údržbu techniky, věcných prostředků, výstroje a výzbroje užívaných JSDH města v souladu s předpisy bezpečnosti a ochrany zdraví při práci,
  • zabezpečuje údržbu vozového parku jednotky sboru dobrovolných hasičů města Rýmařov,
  • vede potřebnou dokumentaci o požární ochraně a jednotce sboru dobrovolných hasičů města Rýmařova,
  • zajišťuje kontrolu a evidenci docházky členů jednotky sboru dobrovolných hasičů, správu příjmů a výdajů jednotky.

Volby

  • provádí komplexní zabezpečení a příprav všech typů voleb a místních referend,
  • poskytuje součinnost při sčítání lidu.

pdfPodrobný popis činnosti odboru

Kontakt

Město Rýmařov
náměstí Míru 230/1, 795 01  Rýmařov
Telefon: 554 254 100 | tel. seznam


E-mail: podatelna@rymarov.cz
Datová schránka ID: 7zkbugk
Číslo účtu: 19-1421771/0100


IČ: 00296317
DIČ: CZ00296317

Úřední dny a hodiny

 Pondělí: 8:00 – 11:30    12:30 – 17:00
 Úterý: dle předchozí domluvy
 Středa: 8:00 – 11:30    12:30 – 17:00
 Čtvrtek: dle předchozí domluvy
 Pátek: dle předchozí domluvy
   
 Prohlášení o přístupnosti
 

  fbig 

Jednotlivá pracoviště