Útvar tajemníka organizačně zajišťuje prostřednictvím zaměstnanců zařazených do útvaru proces, evidenci a archivaci smluv uzavíraných jménem města včetně jejich listinné podoby, evidenci písemností soudních sporů, ve kterých vystupuje město v jakémkoliv postavení a smluv pracovněprávní povahy, smluv zabezpečujících další vzdělání a odbornou způsobilost. Eviduje obecně závazné vyhlášky a nařízení obce a umožňuje občanům do nich nahlížet.
Sekretariát
- vede a organizuje všechny agendy starosty, jeho zástupce a tajemníka,
- organizačně a technicky zabezpečuje jednání rady města a zasedání zastupitelstva města, včetně pořizování zápisů a usnesení z jednání,
- zabezpečuje evidenci originálů zakládacích listin právnických osob založených městem.
Na sekretariátu městského úřadu lze zejména:
- podat písemnou žádost o poskytnutí informace podle § 13 a 14 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů,
- nahlédnout do Sbírky zákonů, Sbírky mezinárodních smluv a Úředního věstníku Evropské unie podle zákona č. 309/1999 Sb., o Sbírce zákonů a Sbírce mezinárodních smluv, ve znění pozdějších předpisů, a do Věstníku právních předpisů Moravskoslezského kraje podle zákona o krajích.
- získat informace podle § 5 zákona o svobodném přístupu k informacím, pořídit si jejich opis, výpis nebo kopii.
Kontrola provádí vnější a vnitřní kontrolní činnost v organizacích spravovaných a řízených městem na základě pověření samosprávy orgánů města dle zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole, ve znění pozdějších zákonů.
Spisovna vede agendu spojenou s dodržováním spisového řádu a skartačního plánu a vede centrální evidenci smluv města.
Personální a mzdová agenda
- vede personální a mzdovou agendu zaměstnanců města Rýmařova a uvolněných členů zastupitelstva města,
- zpracovává pracovní smlouvy, dohody o provedení práce a pracovní činnosti, platové výměry, doklady při ukončení pracovního poměru,
- zajišťuje vzdělávací akce pro zaměstnance,
- provádí evidenci činností osadních výborů.
Podrobný popis činnosti odboru