Odbor majetkoprávní a projektového řízení zajišťuje úkoly na úseku majetkoprávního, projektového řízení a dotací. Organizuje vyvěšení záměrů prodejů, pronájmů, výpůjček a směn nemovitostí, které podléhají dle zákona povinnosti zveřejnění na úřední desce městského úřadu.
Majetkoprávní agenda
- vede majetkoprávní agendu – výpůjčky, pronájmy, pachty, prodeje, směny, služebnosti, zástavy a předkupní práva u nemovitostí v majetku města, včetně zajišťování veřejných soutěží a výběrových řízení (kromě bytů a nebytových prostor);
- vede agendu reklamních zařízení dle Pravidel pro umisťování informačních a reklamních zařízení a výlep plakátů na majetku města Rýmařova;
- vede majetkoprávní dokumentaci k nemovitostem ve vlastnictví města včetně zpracování a evidence historického majetku města Rýmařova;
- zajišťuje převody nemovitostí od ostatních subjektů veřejné správy a dalších subjektů;
- vede pohledávková konta kupujících a nájemců u vlastních případů, vytváří předpisy a vystavuje daňové doklady, sleduje a kontroluje spárování úhrad, provádí vratky, kontroluje zůstatky kont;
- zajišťuje pojištění majetku města;
- organizuje a zajišťuje podklady pro činnost hospodářské komise.
Dotace a projektové řízení – pro město Rýmařov a jeho místní části
- zajišťuje přípravu a administraci projektů dotovaných z fondů EU, ministerstev, státních fondů a ostatních poskytovatelů dotací, poskytuje metodickou pomoc obcím při získávání finančních dotací, zejména v rámci strukturálních fondů EU.
Veřejné zakázky
- zajišťuje zadávání veřejných zakázek dle platných právních předpisů a platných směrnic města a poskytuje součinnost příspěvkovým organizacím při veřejných zakázkách.
Další činnosti
- v souladu s vnitřními předpisy města vypracovává zařazovací protokol pro zařazení majetku, který byl pořízen převážně v rámci investiční činnosti města,
- vede pasport komunikací.